2009-07-09

My words on the Holland scholarship ceremony

"I am glad to be here and to be awarded this precious scholarship. I really appreciate RSM offers me the place of 2010 MBA program and this scholarship to help me achieve my long-term goal. And also I want to thank Mr. 大翰 李 since we met last September. He shared a lot of his experiences with me and inspired me to pursue the MBA program in RSM. I want to give you my thanks in person. And the most important thing is that I want to thank my family, especially my parents, they always support my decision. And all my friends always encourage me not to give up to chase my dream. I really feel so lucky to be here. Thank you."

-----------------------------我是自言自語分隔線----------------------------
可以獲得三次獎學金,我感到非常非常的幸運,也很感謝所有在我感到徬徨、挫折、沮喪及焦慮的時候,繼續鼓勵我、支持我以及相信我可以做到的朋友。我知道和其他競爭者比較,我不是最頂尖優秀的,但我很感激他們都願意相信我未來想要做的事情,相信我會努力一步步往那個目標邁進,所以願意給予我獎學金,讓我的父母可以減輕很多心理負擔。雖然我說我一定會還,但還是會讓他們現階段感到不安。但我很感激在我父母(尤其我媽)感到不安的時候,還是願意支持我所做的決定。

唸MBA是一個很大的決定,很多人覺得唸MBA是晉升金字塔頂端,高階管理階層的門票,我不否認MBA是真的有這種效果,也讓很多人願意花大把積蓄去搏,然後畢業後要找年薪9萬美金10萬美金起跳的工作。這是真實現象,無法掩飾或是美化,但不是每個人唸MBA都是抱著這種心態。

我當然也想要畢業後可以找到好工作好薪資,可以快快把我的留學貸款還掉。但最終我想要當一個社會企業家,創立一個可以賺錢又可以讓這社會或環境更好的商業有機體。我知道從我現在這個點-五年的網路行銷背景,要跳到我的願景,還缺乏很多,所以出國唸MBA,所給我的知識、經驗和機會,可以幫助我縮短摸索過程和減少失敗決策。

不管你贊不贊成我出國唸書,那是你的意見,但我不需要你的贊成,因為我已經想得很清楚我想要當一個甚麼樣的人。

既然想要,既然知道,就快去做。